d’abril 20, 2016

Inauguració de servei postal

El passat 19 d'abril es va inaugurar el servei de recollida de correspondència al Museu del Ferrocarril de Catalunya, a Vilanova i la Geltrú, amb la col·locació d'una bústia de correus. Tota la correspondència dipositada en aquesta bústia serà cancel·lada amb el mata-segells turístic de la ciutat.

Paraules de la directora del museu, Pilar García.

Els assistents a l'acte, voluntaris del museu i col·leccionistes.

D'esquerra a dreta: Ernest García (secretari de FECAFIL), Jesús Tomé (sots-cap de la oficina de correus), Josep Ferrer (president de la Penya Filatèlica), Jordi Campderrós (Cercle Filatèlic de Barcelona), José M. Tortolero (Societat Filatèlica Sta. Coloma de Gramanet), Pilar García (directora del Museu) i Ana Grande (responsable de comunicació del Museu).

Jesús Tomé usant el mata-segells turístic en els targetons commemoratius i la primera correspondència.

Targetó commemoratiu de l'acte.

El pasado 19 de abril se inauguró el servicio de recogida de correspondéncia en el Museo del Ferrocarril de Catalunya, en Vilanova i la Geltrú, com la colocación de un buzón de correos. Toda la correspondéncia dipositada en este buzón sera cancelada con el matasellos turístico de la ciudad.

On April 19 the Catalunya Railway Museum in Vilanova started to offer mail service, placing a new mailbox. All correspondence left in this mailbox will be canceled with the city special tourism postmark.


d’abril 18, 2016

19a Trobada de Col·leccionistes de Taps Corona

El diumenge dia 24 d'abril, de 10 a 13 hores, tindrà lloc en el nostre local social del carrer Albert Virella i Bloda 15, la 19a Trobada de Col·leccionistes de Taps Corona.
Us esperem a tots.



El domingo día 24 de abril, de 10 a 13 horas, tendrá lugar en nuestro local social (c/Albert Virella i Bloda, 15), el 19º Encuentro de coleccionistas de tapones corona. Os esperamos a todos.

This Sunday,April 24th, from 10 am to 13 pm, we will hold in our social offices (15th Albert Virella i Bloda Street), the 19th Meeting of crown caps Collectors. We hope to see you there.

d’abril 17, 2016

Ràfols i Rius Vila, dos vilanovins estimats

Ahir dissabte 16 d'abril vam inaugurar la mostra documental sobre dos vilanovins il·lustres: Josep Francesc Ràfols i Joan Rius Vila. La sala de la societat es va omplir per recordar aquests dos homes encara molt estimats.
Aquí teniu algunes imatges de l'acte.

La sala plena.

 La regidora de Cultura, la Teresa Llorens, inaugurant l'acte.


Després de les paraules d'Albert Tubau, en Josep Maria Ràfols va usar el projector per comentar algunes anecdotes.

Una de les taules amb la documentació exposada.


Ayer sábado 16 de abril inauguramos la muestra documental sobre dos vilanovines ilustres: Josep Francesc Ràfols y Joan Rius Vila. La sala de la sociedad se llenó para recordar estos dos hombres aún muy queridos.
Aquí teneis algunas imágenes.

Yesterday April 16th we opened the new exhibition about two distinguished citizens: Josep Francesc Ràfols and Joan Rius Vila. The society show room got full of people to remember those still very loved men.
Here you have some pictures of the event.

d’abril 07, 2016

Correus al Museu del Ferrocarril de Catalunya

El dimarts dia 19 d’abril s’iniciarà el servei de recollida de correspondència al Museu del Ferrocarril de Catalunya de Vilanova i la Geltrú. Amb aquest servei es potenciarà la utilització del mata-segells turístic permanent que, amb el motiu del Museu del Ferrocarril, disposa la oficina de Correus de Vilanova i la Geltrú.
A les onze del matí es col·locarà oficialment, per part del representant de l’oficina postal de Vilanova i la Geltrú, una bústia de Correus a les dependències del Museu, a on es podrà dipositar tota la correspondència que es vulgui i a la que li serà aplicat el dit mata-segells per cancel·lar el franqueig.
A partir d’aquesta data el Museu donarà la possibilitat al visitants d’utilitzar aquest servei per rebre a casa seva un document postal record de Vilanova i el Museu. En motiu d’aquest acte també s’editarà una targeta record en la que s’estamparà el dit mata-segell.


El martes día 19 se iniciara el servicio de recogida de correspondencia en el Museo del Ferrocarril de Catalunya en Vilanova i la Geltrú. Con este servicio se potenciara la utilización del matasellos turístico permanente que, con motivo del Museo del Ferrocarril, dispone la oficina de Correos de Vilanova i la Geltrú. A las once de la mañana se colocara oficialmente, por parte de un representante de la oficina postal de Vilanova i la Geltrú, un buzón de Correos en las dependencias del Museo, donde se podrá depositar toda la correspondencia que se quiera y a la que le será aplicado el dicho matasellos para cancelar el franqueo. A partir de esta fecha, el Museo dará la posibilidad a los visitantes de usar este servicio para recibir en casa un documento postal recuerdo de Vilanova y el Museo. En motivo de este acto también se editará una tarjeta recuerdo en la que se estampara el dicho matasellos.


On Tuesday 19th the Railway Museum of Catalunya in Vilanova starts a new mail collection service. With this service, the use of the tourist postmark (with a Railway Museum motive), hold at the Vilanova post office, should be strengthened. At 11 am, a representative of the post office Vilanova will place a mailbox on the Museum building, where all visitors will be able to deposit all correspondence. The tourist postmark will be applied to this mail. From this date, the Museum will give visitors the possibility to use this service to receive at home a postal document memory of Vilanova and Museum. On the occasion of this, a commemorative postcard will be edited and stamped with the mentioned postmark.

d’abril 04, 2016

Dos personatges vilanovins

El dissabte dia 16 d’abril a les set de la tarda, en el nostre local social, inaugurarem una nova “Mostra Documental i Gràfica” dedicada en aquesta oportunitat a recordar a dos personatges vilanovins.
El primer: en Josep F. Ràfols i Fontanals, del qui l’any passat es compliren 50 anys de la seva mort, fou realment polifacètic i multiciplinar. Fundador de la revista “Themis”, reconegut pintor, historiador de l’art català, professor, escriptor i arquitecte (algunes de les seves obres les podem veure a Vilanova). El seu diccionari d’artistes catalans és avui encara una obra fonamental.
El segon: en Joan Rius Vila que encara que nascut a Igualada s’establí a Vilanova l’any 1941. La seva tasca de professor és encara recordada per molts vilanovins que foren els seus alumnes. L’any 1945 obrí la seva llibreria a on no solament es venien llibres sinó que també fou la seu d’una tertúlia d’artistes i lletraferits locals. El món del llibre el portà a ser editor i també escriptor. Aquest any es compleixen els 30 anys de la seva mort.
En l’acte inaugural comptarem amb la col·laboració d’en Josep M. Ràfols que ens parlarà de Josep F. Ràfols; i en Albert Tubau que ens parlarà d’en Joan Rius Vila. Editarem un díptic, com ens es habitual i hem demanat a correus l’edició de dos segells personalitzats.
La mostra es podrà visitar fins el 15 de maig en el horari habitual de la nostra Societat: feiners de 18 a 21 hores, dissabtes de 17 a 21 hores i diumenges d’ 11 a 14 hores.






El sábado día 16 de abril a las siete de la tarde, en nuestro local social, inauguraremos una nueva “Muestra documental i gráfica” dedicada en esta ocasión a recordar dos personajes locales.
El primero: Josep F. Ràfols i Fontanals, de quien el año pasado se cumplieron los 50 años de su muerte, fue realmente polifacético y multidisciplinar. Fundador de la revista “Themis”, reconocido pintor, historiador del arte catalán, profesor, escritor y arquitecto (algunas de sus obras las podemos ver en Vilanova). Su diccionario de artistas catalanes es aún hoy una obra fundamental.
El segundo: Joan Rius Vila que nació en igualada pero se estableció en Vilanova en 1941. Su labor como profesor es aún hoy recordada por muchos vilanovines que fueron sus alumnos. El año 1945 abrió su librería donde no solo se vendían libros sino que también fue la sede de una tertulia de artistas i literatos locales. El mundo del libro lo llevó a ser editor y escritor. Este año se cumplen los 30 años de su muerte.
En el acto de inauguración contaremos con la colaboración de Josep M. Ràfols que nos hablará de Ràfols i Fontanals; y de Albert Tubau que nos hablará de Rius Vila. Editaremos un díptico, como nos es habitual, y hemos pedido a correos la edición de dos sellos personalizados.
La muestra se podrá visitar hasta el 15 de mayo en el horario habitual de nuestra sociedad: laborables de 18 a 21 horas, sábados de 17 a 21 horas y domingos de 11 a 14 horas.



On Saturday April 16th at 7 pm at our offices, we will inaugurate a new "Documental and graphic Exhibition" dedicated this time to remember two local characters.
The first: Josep F. Ràfols i Fontanals, who last year was the 50 anniversary of his death, he was really multifaceted and multidisciplinary. Founder of the magazine "Themis", renowned painter, historian of Catalan art, teacher, writer and architect (some of his works we can see in Vilanova). His Catalan artists’ dictionary is still a fundamental work.
The second: Joan Vila Rius was born in Igualda but established in Vilanova in 1941. His work as a teacher is still remembered by many vilanovins who were his students. In 1945 he opened his bookstore not only where books were sold but also where he hosted a gathering of artists and local literati. The book world led him to become editor and writer. This year marks the 30th anniversary of his death.
In the opening event we will count with the collaboration of Josep M. Ràfols who will talk about Ràfols i Fontanals; and Albert Tubau who will talk about Rius Vila. We edit a diptych, as we usually do, and we have asked to Correos the edition of two custom post stamps.
The exhibition will be open until May 15th at the usual times of our society: working days from 18 to 21 hours, Saturday from 17 to 21 hours and Sundays from 11 to 14 hours.


de març 14, 2016

Assemblea General ordinària

Us recordem que el proper dia 19 de març, a les 18h, al nostre local social, celebrarem la preceptiva Assemblea General Ordinària de Socis.
És important la vostra assistència.


Os recordamos que el proximo dia 19 de marzo, a las 18h., en nuestro local social, celebraremos la preceptiva Asamblea General Ordinaria de Socios.
Es importante vuestra asisténcia.

de febrer 05, 2016

ATENCIÓ

Lamentem informar que la Penya Filatèlica suspèn el Sopar de Coros que tradicionalment feiem al local social el Dilluns de Carnaval.
La resta d'activitats es realitarán tal i com estaven programades.
Per més informació, podeu dirigir-vos al local social en l'horari habitual.

Sentim les molèsties que això pugui ocasionar.

de febrer 01, 2016

Inauguració de "El nostre Carnaval al s.XIX"

Aquí teniu algunes imatges de la inauguració de la Exposició "El nostre Carnaval al s.XIX", que vam celebrar el passat dissabte.




Aquí teneis algunas imagenes de la inauguración de la Exposición "Nuestro Carnaval en el s.XIX", que celebramos el pasado sabado.

Here you can see some pictures from the opening of the Exhibition "Our Carnival in the XIX century", that we hold last saturday.

de gener 21, 2016

Exposició: El Carnaval de Vilanova al segle XIX

L’any 2011, coincidint amb el 60è aniversari de la nostra Societat i amb les dates de celebració del Carnaval, vam organitzar una mostra documental amb el títol de “El nostre Carnaval, Tema de col·leccionisme” en la que vam poder tenir una visió del nostre Carnaval des de la meitat del segle passat fins als nostres dies.
Aquest any volem anar una mica més enrere i donar a conèixer una nova visió del nostre Carnaval, el del segle XIX. Un conjunt de programes, sermons (o discursos tal com es deia abans) i testaments del Rei, son el que integren aquest conjunt de documents i que ens permeten descobrir y constatar que el nostre Carnaval ve de lluny i que, en el fons, no ha canviat massa.
És també gràcies al col·leccionisme que podem tenir aquesta oportunitat, potser única, de transportar-nos en el temps tot gaudint de la festa del Carnaval. I és gràcies a un fons familiar que va estar aplegat i ara és conservat gràcies a la voluntat i dedicació del nostre consosi i amic Josep Oriol Puig Vidal, que podem tenir reunits en el nostre local tots aquest documents. No tenen l’atractiu dels colors amb els que identifiquem aquestes festes però si que traspuen encant d’una època ja passada i en la que també el nostre Carnaval era molt gran.
Inaugurarem l’exposició el divendres dia 29 de gener a les set de la tarda en el nostre local social en un acte en el que el senyor Benvingut “Bienve” Moya Domènech, conegut estudiós local de la festa, ens farà la xerrada de presentació i en la que esperem ens pugui acompanyar també la senyora Teresa Llorens, regidora de Cultura del nostre Ajuntament. Com a record de l’exposició editem una edició facsímil del programa de Carnaval de 1899 que tenia la particularitat d’estar totalment il·lustrat per Joan Llaverias i Labró, pintor vilanovi del que l’any passat es complí el 150 aniversari del seu naixement, efemèride que la nostra Societat ja va recordar.
L’exposició estarà oberta fins el 20 de febrer i es podrà visitar en l’horari habitual de la Societat: feiners de 6 a 9 del vespre, dissabtes de 5 a 9 del vespre i diumenges d’11 a 2 de la tarda.


El año 2011, coincidiendo con el 60 aniversario de nuestra sociedad y con las fechas de celebración del Carnaval, organizamos una muestra documental con el título “Nuestro Carnaval, tema de coleccionismo” en la que pudimos tener una visión de nuestro Carnaval desde la mitad del siglo pasado hasta nuestros días.
Este año queremos ir un poco más atrás y dar a conocer una nueva visión de nuestro Carnaval, el del s.XIX. Un conjunto de programas, sermones (o discursos tal y como se decía entonces) y testamentos del Rey, son los que integran este conjunto de documentos y que nos permiten descubrir y constatar que nuestro carnaval viene de lejos y que, en el fondo, no ha cambiado demasiado.
Es también gracias al coleccionismo que podemos tener esta oportunidad, puede que única, de transportarnos a ese tiempo disfrutando de la fiesta del Carnaval. Y es gracias a un fondo familiar que ahora es conservado gracias a la voluntad y dedicación de nuestro amigo y consocio Josep Oriol Puig Vidal, que podemos tener reunidos en nuestro local todos estos documentos. No tienen el atractivo de los colores que identificamos con estas fiestas, pero si que transmiten el encanto de una época pasada en la que también nuestro Carnaval era grande.
Inauguraremos la exposición el viernes 29 de enero a las 7 de la tarde en nuestro local social, en un acto en el que el señor Benvingut “Bienve” Moya Domènech, conocido estudioso local de la fiesta nos hará una charla de presentación y en la que esperamos nos pueda acompañar la señora Teresa Llorens, regidora de Cultura de nuestro ayuntamiento. Como recuerdo de la exposición editamos una edición facsímil del programa de Carnaval de 1899 que tenía la particularidad de estar totalmente ilustrado por Joan Llaverias i Llabró, pintor local de quien el año pasado se cumplieron los 150 años de su nacimiento, efeméride que nuestra sociedad ya recordó.
La exposición estará abierta hasta el 20 de febrero y se podrá ver en el horario habitual de la sociedad: laborables de 6 a 9 de la tarde, sábados de 5 a 9 de la tarde y domingos de 11 de la mañana a 2 de la tarde.


In 2011, coinciding with the 60th anniversary of our society and the dates of the Carnival, we organized a documentary exhibition entitled "Our Carnival, theme of collecting" in which we could have a vision for our Carnival since the mid-last century to today.
This year we go a little further back and provide a new vision for our Carnival, the nineteenth century. A set of programs, sermons (or speeches as then named) and wills of the king, are integrating this set of documents and allow us to discover and find that our carnival comes from afar and, at bottom, no It has changed too.
It is also thanks to collecting that we can have this opportunity, it may only, to transport us to that time enjoying the celebration of Carnival. And it is thanks to a family legacy that is now preserved thanks to the will and dedication of our friend and fellow member Josep Oriol Vidal Puig, that all these documents can be seen in our offices. They don’t have the attractive colours that we usually identify with thecarnival, but they convey the charm of a bygone era when our Carnival was also great.
We inaugurate the exhibition on Friday, January 29th at 7pm at our headquarters in a ceremony in which Mr. Benvingut "Bienve" Moya Domenech, known local scholar of folklore, will give a lecture presentation and where, We hope, Mrs. Teresa Llorens, Councillor for Culture of our council will be able to join as well. As a souvenir of the exhibition, we edited a facsimile edition of the Carnival of 1899, that has the distinction of being fully illustrated by Joan Llaverias i Llabró, local painter who last year marked the 150th anniversary of his birth, an event that our society recalled.
The exhibition runs until February 20th and will be open in the regular schedule of the society: working days from 6 to 9pm, Saturday from 5 to 9pm and Sunday from 11am to 2pm.

de gener 18, 2016

Programa del Carnaval 2016

Aquest any 2016 ens trobem que les dates es tiren al damunt i el temps és insuficient per tot el que es voldria fer. Malgrat que hem reduït alguna activitat, volem continuar celebrant i participant en el nostre Carnaval.
Seguidament un detallem el programa:

Divendres, 29 de gener de 2016. A les set de la tarda inauguració al local social de l’exposició “El Carnaval de Vilanova al segle XIX”. Xerrada de presentació a càrrec del senyor Bienve Moya.

Dissabte, 6 de febrer de 2016. Acte esportiu pels carrers de Vilanova, molt probablement a la tarda-nit.

Diumenge, 7 de febrer de 2016. A partir de les nou del matí, “Les Comparses” amb una bandera de la Penya Filatèlica.

Dilluns, 8 de febrer de 2016. Coros d’en Carnestoltes de la Penya Filatèlica. A les 21,30 hores, Sopar de Coros al local social.
Menú:
- Corona d’escalivada amb bacallà, salmó fumat i creixents
- Calamars farcits amb bolets
. Coca de Vilabella
- Pa, aigua, vi i cava
Preu 26€ per persona
Les places son limitades i s’atendran les inscripcions per rigorós ordre d’arribada fins a completar l’aforament.

Dimarts, 9 de febrer de 2016. Tornem a tenir la intenció de que surti una bandera de la Penya Filatèlica al Vidalot. L’any passat ho vam aconseguir. Ho tornarem a aconseguir aquest any?

de desembre 30, 2015

Inauguració de l'exposició sobre el pintor Mir

El 18 de desembre vàrem inaugurar la mostra documental, de la col·lecció de Xavier Capdet Soler, en homenatge al pintor Joaquim Mir Trinxet al commemorar-se aquest any el 75 aniversari de la seva mort.
La presentació va anar a càrrec de la senyora Mireia Rosich, directora del museu Victor Balaguer que ens donà una visió del artista i la seva època. Així mateix comptàrem amb la Regidora de Cultura senyora Teresa Llorens que presidí l’acte.
L’exposició estarà oberta al públic, en el nostre local social, fins el 23 de gener en el horari habitual de la Societat: feiners de 18 a 21 hores, dissabtes de 17 a 21 hores i diumenges d’11 a 14 hores
Seguidament trobareu unes imatges  del dia de la inauguració





El 18 de diciembre inauguramos la muestra documental, de la colección de Xavier Capdet Soler, en homenaje al pintor Joaquim Mir Trinxet, al conmemorarse este año el 75 aniversario de su muerte. La presentación fue a cargo de la Sra. Mireia Rosich, directora del Museo Víctor Balaguer, que nos dio una visión del artista y de su época. Así mismo contamos con la regidora de Cultura, la Sra Teresa Llorens que presidió el acto. La exposición estará abierta al público, en nuestro local social, hasta el 23 de enero, en el horario habitual de la sociedad: laborables de 18 a 21 horas, sábados de 17 a 21 horas, y domingos de 11 a 14 horas. Seguidamente encontrareis unas imágenes del día de la inauguración.

On December 18th we inaugurated the documentary exhibition, collection Xavier Capdet Soler, in tribute to the painter Joaquim Mir Trinxet, to commemorate this year the 75th anniversary of his death. The opening presentation was in charge of Ms. Mireia Rosich, director of the Museum Victor Balaguer, who gave us an insight into the artist and his era. We also had the Councillor for Culture, Mrs. Teresa Llorens who presided over the ceremony. The exhibition is open to the public in our offices until January 23th, at the usual time of society: working days 18 to 21 hours, Saturday from 17 to 21 hours and Sundays from 11 to 14 hours. Following here you will find some pictures of the opening day.

de desembre 20, 2015

Bon Nadal i Feliç Any Nou

Bon Nadal i Feliz Any Nou



Feliz Navidad y Próspero Año Nuevo

Merry Christmas and a Happy New Year

de desembre 17, 2015

Mata-segells turístic per Vilanova i la Geltrú

A partir d'avui la oficina postal de Correus de Vilanova i la Geltrú disposa d'un mata-segells dels anomenats turístics. Aquests mata-segells son iniciativa de Correus  i el seu objectiu és promocionar l’ús dels servei postal i, a la vegada, donar a conèixer els diferents atractius dels ciutats del Estat Espanyol.
El motiu escollit pel mata-segells de Vilanova és el Museu del Ferrocarril de Catalunya , imatge que aquí us reproduïm.
Aquest mata-segells s'utilitzarà, si així es demana, per cancel·lar tota la correspondència que surti a partir d'ara de la oficina de Correus de Vilanova.
És una molt bona notícia per la ciutat i la seva promoció exterior.
A partir de hoy la oficina postal de Correos de Vilanova i la Geltrú dispone de un matasellos de los llamados turísticos. Estos matasellos son iniciativa de Correos y su objetivo es promocionar el uso de los servicios postales y, a la vez, dar a conocer los diferentes atractivos de las ciudades del Estado Español.
El motivo escogido para el matasellos de Vilanova es el Museo del Ferrocarril de Cataluña, imagen que reproducimos aquí.
Este matasellos se utilizará, si así se pide, para cancelar toda la correspondencia que salga a partir de ahora de la oficina de Correos de Vilanova.
Es una muy buena noticia para la ciudad y su promoción exterior.

Starting today, Vilanova’s Post office has a special Tourist Postmark. These postmarks are made by “Correos” initiative and aims to promote the use of postal services and, simultaneously, to present the different attractions of the cities of the Spanish State.
The topic chosen for Vilanova’s postmark is Catalonia Railway Museum, image reproduced here.
The postmark will be used, if requested so, to cancel all correspondence from now on at the post office in Vilanova.
It is very good news for the city and its promotion abroad.

de desembre 13, 2015

Joaquim Mir Trinxet, 75è aniversari de la seva mort

Aquest any s’esdevé el 75è aniversari de la mort del pintor Joaquim Mir Trinxet, artista molt vinculat a la nostra ciutat tant artística com familiarment. Tot i que va néixer a Barcelona, el considerem molt nostre, ja que gran part de la seva obra paisatgística es desenvolupà a Vilanova i les seves rodalies.
Per tal de no deixar passar aquesta oportunitat, hem organitzat una mostra documental i gràfica que recull diferents moments i aspectes de l’artista. Ho podem fer gràcies a la continuada dedicació col·leccionista del company Xavier Capdet Soler, qui ha anat replegat tota aquesta important sèrie de documents gràfics.
Volem també significar la relació de la nostra Societat amb el pintor, la qual es remunta a l’any 1972 amb la VIII Exposició Filatèlica i Numismàtica, que va tenir com a tema d’honor la Pintura en record i homenatge al pintor Joaquim Mir. En aquella ocasió es va editar un cuidat butlletí amb una reproducció d’un dels seus quadres i amb una semblança de l’artista a càrrec de Teresa Basora Sugranyes, en aquell any Directora de la Biblioteca Balaguer. També amb motiu d’aquella exposició s’edità un sobre commemoratiu i Correus va concedir un mata-segell especial.
Aquest 2015 volem també deixar un record filatèlic de l’aniversari editant un nou segell personalitzat que hem demanat a Correus. Portarà la imatge del pintor segons un dels seus autoretrats. Aquí us presentem el projecte del segell.


Així mateix també editem un punt de llibre que reprodueix una de les seves pintures i que, a més de recordar l’aniversari, serà la nadala amb que la nostra Societat vol felicitar les Festes de Nadal.
La inauguració de la mostra serà el proper divendres dia 18 de desembre a les set de la tarda en el nostre local Social i comptarem amb la senyora Mireia Rosich, actual directora del Museu Balaguer, que ens parlarà de l’artista i de la seva obra.
La mostra es podrà visitar fins a primers d’any en els horaris habituals de la Societat; feiners de 18 a 21 hores, dissabtes de 17 a 21 hores i diumenges de 11 a 14 hores.


Este año es el 75º aniversario de la muerte del pintor Joaquim Mir Trinxet, artista muy vinculado a nuestra ciudad tan artística como familiarmente. A pesar de que nació en Barcelona, lo consideramos muy nuestro, ya que desarrolló gran parte de su obra paisajista en Vilanova y sus cercanías.
Para no cejar pasar esta oportunidad, hemos organizado una muestra documental y gráfica que recoge diferentes momentos y aspectos del artista. Lo podemos hacer gracias a la continuada dedicación coleccionista de nuestro compañero Xavier Capdet Soler, quien ha ido agrupando toda esta importante serie de documentos gráficos.
Queremos también significar la relación de nuestra sociedad con el pintor, la cual se remonta al año 1972 con la VIII Exposición Filatélica y Numismática, que tuvo como tema de honor la pintura en recuerdo y homenaje al pintor Joaquim Mir. En aquella ocasión se editó un cuidado boletín con una reproducción de uno de sus cuadros y un texto sobre el artista, a cargo de Teresa Basora Sugranyes, en aquel año directora de la Biblioteca Balaguer. También con motivo de aquella exposición se editó un sobre conmemorativo y Correos concedió un matasellos especial.
Este 2015 queremos dejar también un recuerdo filatélico del aniversario editando un nuevo sello personalizado que hemos pedido a correos. Llevará la imagen del pintor según uno de sus autorretratos. Aquí os presentamos la imagen del proyecto del sello.
Así mismo también editaremos un punto de libro que reproduce una de sus pinturas y que, además de recordar el aniversario, será la felicitación con la que nuestra Sociedad quiere felicitar las Fiestas de Navidad.
La inauguración de la muestra será el próximo viernes 18 de diciembre a las siete de la tarde en nuestro local social, y contaremos con la sra. Mireia Rosich, actual directora del Museo Balaguer, quien nos hablará del artista y de su obra.
La muestra se podrá visitar hasta primeros de año en los horarios habituales de la sociedad: laborables de 18 a 21 horas, sábados de 17 a 21horas y domingos de 11 a 14 horas.


This year is the 75th anniversary of the death of the painter Joaquim Mir Trinxet, closely linked to our city as artistic as familiarly artist. Although born in Barcelona, we consider it very ours, as it developed much of his landscape work in Vilanova and its vicinity.
We cannot let this opportunity pass, so we have organized a documentary and graphic exhibition that collects different moments and aspects of the artist. We can do it thanks to the continued dedication of our fellow collector Xavier Capdet Soler, who has been gathering all this important series of graphics documents.
Moreover the relationship of our society on the painter dates back to 1972 with the VIII Philatelic and Numismatic Exhibition, which had the “painting art” as honor theme of honor in memory and homage to the painter Joaquim Mir. On that occasion was published a beautiful edited bulletin with a reproduction on one of his paintings and a text on the artist by Teresa Basora Sugranyes. Those years director of the Balaguer Library. Also on the occasion of that exhibition the society edited a commemorative special stamp granted by Correos.
This 2015 we also want to leave a philatelic souvenir about this anniversary by editing a new custom stamp that we requested to Correos. It will show the image of the painter according to one of his self-portraits. Here you can see the image project of that stamp.
Likewise we also edit a bookmark with one of his paintings, that will work as the Christmas greeting card of our society
The opening of the exhibition will be next Friday, December 18th at 7pm at our offices, and we will count with Ms. Mireia Rosich, current director of the Balaguer Museum, who will talk about the artist and his work.
The exhibition will be open till earlier next year at the usual hours of society: working for 18-21 h, Saturdays from 17 to 21h. and Sundays from 11-14 h.

de desembre 07, 2015

5a Trobada de col·leccionistes de punts de llibre

El diumenge dia 13 de desembre, de 10 a 13 hores en el nostre local social, tindrà lloc la 5a Trobada de col·leccionistes de punts de llibre.
En motiu de la trobada, s’editarà el punt de llibre número 26 de la nostra col·lecció amb una il·lustració de l’artista vilanoví Ferran Ferrer Margalef que aquí teniu reproduït.
Us esperem a tots.



El domingo dia 13 de diciembre, de 10 a 13 horas, en nuestro local social, tendrà lugar el 5º Encuentro de coleccionistas de puntos de libro. Con motivo de este encuentro se editará el punto de libro numero 26 de nuetra colección con una ilustración del artista local Ferran Ferrer Margalef que aqui teneis reproducido. Os esperamos a todos.


On Sunday December 13th, from 10 to 13 hours, in our offices will take place on 5th meeting of bookmarks collectors. On the occasion of this meeting, we will publish bookmark number 26 of our collection that you can see an image here, with an illustration by local artist Ferran Ferrer Margalef.
We hope everyone can come.

de novembre 29, 2015

Inauguració de la Exposició Tot Coleccionisme 3

Aquí teniu algunes imatges de la inauguració de l'exposició Tot Col·leccionisme 3, que es realitzà el 28 de Novembre.







Aquí teneis algunas imágenes de la inauguración de la exposición Todo Coleccionismo 3, que se realizó el 28 de Noviembre.

Here you can see some images of the opening event of the "All Collections 3" exhibition, last November 28th.



Amés, aquí teniu la imatge del punt de llibre dedicat a Joan Llaverias que es repartí durant l'acte.


Además, aquí teneis la imagen del punto de libro dedicado a Joan Llaverias que se repartió durante el acto.

Morover, you can see the image of the bookmark dedicated to Joan Llaverias that was delivered during the event.

de novembre 16, 2015

III Exposició Tot Col·leccionisme

Ens trobem davant una nova edició de l’exposició “Tot Col·leccionisme”, la tercera, un homenatge al col·leccionisme i als col·leccionistes, socis de la nostra Entitat, amb la més ampla diversitat d’especialitats de col·leccions. Com en les dues edicions anteriors, hem procurat comptar amb la major diversitat possible d’especialitats de col·leccionisme intentant donar prioritat a les col·leccions que no havien estat representades anteriorment. Sabem que buscar noves especialitats és una tasca difícil i donant per fet que algunes aniran repetint-se, procurarem que mostrin les noves incorporacions que els col·leccionistes hi fan.
Volem aprofitar també aquest any que es commemora el 150 aniversari del naixement del pintor i dibuixant vilanoví Joan Llaverias i Labró, per destinar una part d’aquesta exposició a mostrar una selecció representativa d’objectes documentals i impresos relacionats com homenatge a l’artista en aquest any tant especial.
Per que quedi record d’aquest aniversari editarem un nou punt de llibre, el número 25 de la nostra col·lecció, amb dibuixos i en record de l’artista. I serà el segon punt de llibre que aquest any hem dedicat a Joan Llaverias. Així mateix hem demanat a Correus dos nous segells personalitzats en motiu d’aquest aniversari, un representarà l’artista i l’altre una de les seves pintures del seu període de Lloret de Mar i que actualment es guarda al Museu Balaguer de Vilanova. Aquí us els presentem.
Inaugurarem l’exposició el dissabte dia 28 de novembre a les set de la tarda en un acte en que el nostre consoci Francesc Puig Rovira ens parlarà del pintor Joan Llaverias, i en el que ens acompanyarà la senyora Teresa Llorens regidora de Cultura del nostre Ajuntament. L’exposició podrà visitar-se fins el 17 de desembre en l’horari habitual de la nostra Societat: feiners de 18 a 21 hores, dissabtes de 17 a 21 hores i diumenges d’11 a 14 hores.
Nos encontramos delante de una nueva edición de la exposición “Todo Coleccionismo”, la tercera, un homenaje al coleccionismo y a los coleccionistas, socios de nuestra entidad, con la más amplia diversidad de especialidades de colecciones. Como en las dos ediciones anteriores, hemos procurado contar con la mayor diversidad posible en las especiales coleccionistas intentando dar prioridad a las colecciones que no habíamos visto representadas anteriormente. Sabemos que buscar nuevas especialidades es una tarea difícil y dando por hecho que algunas irán repitiéndose, procuraremos mostrar las nuevas incorporaciones que se hagan en ellas.
Queremos aprovechar también este año que se conmemora el 150 aniversario del nacimiento del pintor y dibujante local Joan Llaverias i Labró, para destinar una parte de esta exposición a mostrar una selección representativa de objetos documentales e impresos relacionados como homenaje al artista en este año tan especial.
Para que quede un recuerdo de este aniversario editaremos un nuevo punto de libro, el número 25 de nuestra colección, con dibujos en recuerdo del artista. Este será el segundo punto de libro que este año hemos dedicado a Llaverias. Así mismo hemos pedido a correos dos nuevos sellos personalizados en motivo de este aniversario, uno representará al artista y el otro una de sus pinturas del periodo de Lloret de Mar, y que actualmente se guarda en el Museo Balaguer de Vilanova. Aquí os los presentamos.
Inauguraremos la exposición el sábado 28 de noviembre a las siete de la tarde en un acto en el que nuestro consocio Francesc Puig Rovira nos hablará sobre el pintor Joan Llaverias. En el acto también nos acompañará la señora Teresa Llorens, regidora de Cultura de nuestro ayuntamiento. La exposición podrá visitarse hasta el 17 de diciembre en el horario habitual de nuestra sociedad: laborables de 18 a 21h, sábados de 17 a 21h, y domingos de 11 a 14h.

We are faced with a new edition of the exhibition "All Collectibles", the third one, a tribute to the collecting and collectors, members of our organization, with the widest range of specialty collections. As in the two previous editions, we have sought to have the greatest possible diversity in collections types trying to prioritize collections that had not previously been represented. We know that finding new specialties is a difficult task and assuming that some will be repeated, we will try to show the new additions that are made on them.
This year also marks the 150th anniversary of the birth of the local painter and illustrator Joan Llaverias i Labró. Therefore we reserved some space to show a representative selection of objects related, documents and printed items as a tribute to the artist in this special year.
To be a souvenir of this anniversary, we will edit a new bookmark, about the number 25 in our collection, with drawings in memory of the artist. This is the second bookmark this year we have dedicated to Llaverias. We have also asked Correos two new custom post stamps for the occasion of this anniversary, one will represent the artist and the other one of his paintings of the period at Lloret de Mar, currently stored in the Balaguer Museum in Vilanova. Here they are.
We inaugurate the exhibition on Saturday November 28th at 7 pm in an event in which our fellow member Francesc Puig Rovira will give us their vision about Joan Llaverias as painter. To the event also will accompany us Mrs. Teresa Llorens, Councillor for Culture of our City Hall. The exhibition will run until December 17 at the usual office time of our society: Weekdays from 18 to 21h, Saturdays from 17 to 21h and Sundays from 11 to 14h.

de novembre 05, 2015

18a Trobada d’intercanvi de Taps Corona

El diumenge dia 15 de novembre de 10 a 13 hores, tindrà lloc en el nostre local social del carrer Albert Virella i Bloda 15, la 18a Trobada de Col·leccionistes de Taps Corona.
Us esperem a tots.


El domingo día 15 de noviembre, de 10 a 13 horas, tendrá lugar en nuestro local social (c/Albert Virella i Bloda, 15), el 18º Encuentro de coleccionistas de tapones corona. Os esperamos a todos.

This Sunday, November 15th, from 10 am to 13 pm, we will hold in our social offices (15 Albert Virella i Bloda Street), the 18th Meeting of crown caps Collectors. We hope to see you there.

d’octubre 26, 2015

Dinar de la 39 Exposició Filatèlica

Aquí teniu algunes fotografies del dinar de cloenda de la 39a Exposició Filatèlica, que vam celebrar ahir 25 d'Octubre de 2015.

Amb Ricard Cucurella i Soulié

 Amb Ciriaco Orihuela Jiménez

Amb Josep Maria Jorba Cremades

Amb Jesús Barberán Soriano

 Amb en Pere Martí Guasch

 Amb Josep Anton Plans Ferrer, Jacob Pieter Dekker y Maria Pilar Martínez del Paso

 Amb Vicente Pastor Perdiguero

 Amb Jordi Campderrós Recasens

 
Amb Roger Callau Sánchez


Aquí teneis algunas fotografias de la comida de clausura de la 39a Exposición Filatelica, que celebramos ayer 25 de octubre de 2015.

Here you have some pictures from the 39th Philatelic Exhibition closing Lunch, that we celebrated yesterday october 25, 2015.

d’octubre 20, 2015

La nostra biblioteca creix

Tal com ja hem comentat en alguna oportunitat la nostra voluntat es anar fent creixer la nostra biblioteca, no solament actualitzant l’oferta de catàlegs filatèlics i numismàtics, sinó també amb la incorporació d’altres obres complementaries que permetin anar aprofundint en les diverses modalitats del col·leccionisme.
Recentment hem incorporat el llibre “Trens de postal” del que n’és autor el conegut col·leccionista de postals Lluis Miquel Tuells Moreno. Val a recordar que l’any 2006 va col·laborar amb la nostra Societat en una exposició de postals ferroviàries en motiu del 125 aniversari de l’arribada del tren a Vilanova. A través de les seves pàgines podem realitzar un viatge pel paisatge ferroviari de Catalunya i veure la seva evolució gràcies a una selecció de les postals que formen la seva extensa col·lecció.
Així mateix volem agrair la col·laboració de Oriol Puig Vidal, Joan Egea Isern i Josep Maria Jorba Cremades, socis de la nostra Societat que ens ha donat diversos catàlegs especialitzats i obres sobre numismàtica i que també hem incorporat a la nostra biblioteca.

Tal como hemos comentado en alguna ocasión, nuestra voluntad es ir haciendo crecer nuestra biblioteca no solamente actualizando la oferta de catálogos filatélicos  y numismáticos, sino también con la incorporación de otras obras complementarias que permitan ir profundizando en las diversas modalidades de coleccionismo.
Recientemente hemos adquirido el libro “Trenes de postal”, del que es autor el conocido coleccionista de postales Lluis Miquel Tuells Moreno. Cabe recordar que en el 2006 colaboró con nuestra sociedad en una exposición de postales ferroviarias en motivo del 125 aniversario de la llegada del tren a Vilanova. A través de sus páginas podemos realizar un viaje por el paisaje ferroviario de Catalunya y ver su evolución gracias a una selección de postales que forman su extensa colección.
Así mismo queremos agradecer la colaboración de Oriol Puig Vidal, Joan Egea Isern y Josep Maria Jorba Cremades, socios de nuestra sociedad que nos han donado diversos catálogos especializados y obras sobre numismática, las cuales también hemos incorporado a nuestra biblioteca.


As we have said on many occasions, our will is growing our library, not only upgrading the number of philatelic and numismatic catalogs, but also with the addition of other complementary works that allow to go deeper into other forms of collecting.
We recently acquired the book "Postcard trains", its author is the well-known collector of postcards Lluis Miquel Tuells Moreno. It is worth to recall that in 2006 he contributed with our society in an exhibition of railway postcards to commemorate the 125th anniversary of the arrival of the train to Vilanova. Through the pages of this volume we can take a trip to the rail landscape of Catalonia and its evolution through a selection of postcards from Tuells extensive collection.
Also we want to thank the collaboration of Oriol Puig Vidal, Joan Egea Isern and Josep Maria Jorba Cremades, members of our society who have donated various specialized catalogs and books on numismatics, which have also been added to our library.

d’octubre 06, 2015

Presentació Literària

El dissabte dia 17 d’octubre, a les set de la tarda, tindrà lloc en el nostre local social, del carrer Albert Virella, 15, la presentació del llibre “La Fiula. El sotet d’en Josep” de Josep M. I Manel Casals. La presentació anirà a càrrec del nostre consoci i estudiós vilanoví Miquel Altadill Giner. Us esperem.


El sábado 17 de octubre, a las siete de la tarde, tendrá lugar en nuestro local social (c/ Albert Virella 15) la presentación del libro “La Fiula. El sotet d’en Josep” de Josep M.Casals i Manel Casals. La presentación  irá a cargo de nuestro consocio y estudioso local Miquel Altadill Giner. Os esperamos.

On Saturday October 17th, at seven o'clock, will take place at our offices (c/ Albert Virella 15) the presentation of the book "The Fiula. El sotet d'en Josep" by Josep M.Casals and Manel Casals. The event will be given by our co-member and local scholar Miquel Altadill Giner. We wait you.

de setembre 27, 2015

Exposició Filatèlica

Aquí teniu algunes fotografies de l'acte d'inauguració.

 El jurat parlant sobre les col·leccions presentades.

 Presentació amb (d'esquerra a dreta): Joan Isern (presindent de FECAFIL), Josep Ferrer (president de la Penya), i Teresa Llorens (regidora de Cultura)

El públic i els expositors comentant les col·leccions exposades.

El Jurat de FECAFIL i el president de la Penya.


Aqui teneis algunas fotos del acto de inauguración.

Here you have some pictures from the opening event.

de setembre 03, 2015

39ª Exposició Filatèlica

Aquest 2015 arriben a la 39a edició de la nostra Exposició Filatèlica. Com sempre, busquem una efemèride especial per emmarcar-la i aquest any ho farem amb la commemoració del centenari del naixement de l’historiador i escriptor vilanoví Albert Virella i Bloda. Aquest any ja hem fet una exposició bibliogràfica i documental que també li hem dedicat, però pensem que l’exposició filatèlica serà el digne colofó per recordar la seva personalitat i trajectòria com estudiós i historiador.

Inaugurarem l’exposició el divendres dia 25 de setembre a les set de la tarda en un acte en el que ens acompanyarà el President de la Federació Catalana de Societats Filatèliques (FECAFIL) i, esperem, l’Alcaldessa i la Regidora de Cultura en representació del nostre Ajuntament.

L’exposició serà, com és habitual, competitiva i comptarem amb filatelistes tant vilanovins com d’altres societats filatèliques catalanes. Fins al moment hem rebut notificacions de col·leccionistes de Tordera, Premià de Mar, Barcelona, El Vendrell i Vilafranca del Penedès. Les col·leccions participants seran examinades i qualificades per un jurat designat per la Federació Catalana i el lliurament de trofeus el farem posteriorment en un dinar de germanor del que encara estem tancant els detalls.

El dissabte dia 26 de setembre, de 10 a 14h, tindrem instal·lada en el nostre local una estafeta temporal de correus on es podrà dipositar tota la correspondència ordinària que es vulgui i que serà cancel·lada amb el mata-segells commemoratiu que hem demanat a Correus en el que fem referència a la faceta d’escriptor d’Albert Virella.

Així mateix tenim previst editar un sobre commemoratiu de l’exposició i un nou segell personalitzat que reproduirà la coberta del llibre d’Albert Virella: “Vilanova i la Geltrú, imatges de la ciutat i de la comarca”, editat el 1949 i que fou el primer llibre editat en català a la nostra ciutat després del final de la Guerra Civil. Aquí teniu la proposta d’imatge del mata-segells i el segell.

L'exposició estarà oberta fins al 4 d'octubre i es podrà visitar en l'horari habitual de la societat: feiners de 18 a 21 hores, dissabtes de 17 a 21 hores i diumenges de 11 a 14 hores.

Esperem vulgueu acompanyar-nos en aquesta nova exposició i que gaudiu amb les col·leccions filatèliques que s`hi presentaran.
Este 2015 llegamos a la 39º edición de nuestra Exposición Filatélica. Como siempre, buscamos un efeméride especial para enmarcarla y este año lo hacemos con la conmemoración del centenario del nacimiento del historiador y escritor Albert Virella i Bloda. Este año ya hemos realizado una exposición bibliográfica y documental que también le dedicamos, pero pensamos que la exposición filatélica será el digno colofón para recordar su personalidad y trayectoria como estudioso e historiador.
Inauguraremos la exposición el viernes 25 de septiembre, a las siete de la tarde, en un acto en el que nos acompañará el Presidente de la Federación Catalana de Sociedades Filatélicas (FECAFIL) y, esperamos, la Alcaldesa y la Regidora de Cultura en representación de nuestro Ayuntamiento.
La exposición será, como es habitual, competitiva. Y contaremos con filatelistas tanto locales como de otras sociedades filatélicas catalanas. Hasta el momento hemos recibido notificaciones de coleccionistas de Tordera, Premià de Mar, Barcelona, El Vendrell y Vilafranca del Penedès. Las colecciones participantes serán examinadas y cualificadas por un jurado designado por la FECAFIL. La entrega de premios la realizaremos posteriormente en una comida de la que todavía estamos ultimando los detalles.
El sábado 26 de septiembre, de 10 a 14 horas, tendremos instalada en nuestro local, una estafeta temporal de correos donde se podrá depositar toda la correspondencia ordinaria que se quiera y que será cancelada con el matasellos conmemorativo que hemos pedido a correos, en el que hacemos referencia a la faceta de escritor de Albert Virella.
Así mismo tenemos previsto editar un sobre conmemorativo de la exposición y un nuevo sello personalizado que reproducirá la portada del libro de Albert Virella: “Vilanova i la Geltrú, imatges de la ciutat i de la comarca”, editado en 1949 y que fue el primer libro editado en catalán en nuestra ciudad después del final de la Guerra Civil. Aquí tenéis la propuesta de imagen del matasellos y el sello.

La exposición estará abierta hasta el 4 de octubre, y podrá ser visitada en el horario habitual de la sociedad: laborables de 18 a 21 horas, sabados de 17 a 21 horas y domingos de 11 a 14 horas.
Esperamos que nos queráis acompañar en esta nueva exposición y que disfrutéis con las colecciones filatélicas que se presentarán.



This 2015 we reached the 39th edition of our Philatelic Exhibition. As always, we seek to frame a special event and this year we do with the commemoration of the centenary of the birth of the historian and writer Albert Virella i Bloda. This year we have conducted a literature and documentary exhibition also dedicated to him, but thought the philatelic exhibition will be the culmination worthy to remember his personality and career as a scholar and historian.
We inaugurate the exhibition on Friday September 25th, at seven in the evening, in a ceremony which will accompany the President of the Catalan Federation of Philatelic Societies (FECAFIL) and, hopefully, the Mayor and the Councillor of Culture for our City.
The exhibition will, as always, be competitive. And we will have both local and from other catalan philatelic societies philatelists. So far we have received reports of collectors from Tordera, Premia de Mar, Barcelona, El Vendrell and Vilafranca del Penedès. The participants’ collections will be examined and qualified by a jury appointed by the FECAFIL. The awards ceremony will take place later in a meal we are still finalizing the details.
On Saturday September 26th, from 10 to 14 hours, we will have installed in our offices, a temporary post office where you can put all ordinary mail you want and it will be cancelled with the commemorative postmark we have asked to Correos, in which we refer to Albert Virella writer’s facet.
Also we plan to publish a commemorative envelope of the exhibition and a new personalized stamp reproducing the cover of the book by Albert Virella: “Vilanova i la Geltrú, imatges de la ciutat i de la comarca”, released in 1949 and which was the first book published in catalan in our city after the end of the Civil War. Here are the proposed postmark and stamp.

The exhibition will remain open till October 4th, and can be visited in our regular opening times.
We hope you would like to join us in this new exhibition and enjoy the philatelic collections that are going to be presented.

d’agost 02, 2015

Vacances d'estiu

La Penya s'en va de vacances d'estiu. Tornem el 24 d'agost.

La Penya se va de vacaciones de verno. Volvemos el 24 de agosto.

The Penya goes on summer vacations. We will be back August 24th.

Butlletí núm. 46

Acaba de sortir una nova edició del nostre Butlletí.
El seu contingut es:

* Portada: Presentació de la exposició del centenari del naixement d'Albert Virella i Bloda
* Els nostres socis a la EXFILNA 2015 (redacció)
* Per començar  (Josep Ferrer Serra)
* 2014-2015, recull d'un altre any d'activitats (redacció)
* Els mesos que vindrán (redacció)
* Notes sobre la Guerra Civil Espanyola i les vinyetes: Estat Català (Enric Jerez)
* Ardites de Felipe IV falsos de época (Josep Anton Moreno-Bedmar)
* Classificació i catalogació dels goigs (Antoni Sagarra i Mas)
* El fons de la nostra biblioteca: la placa de cava clàssica (redacció)
* Notes breus
* Efemèrides locals de 1915: ara fa cent anys (Francesc Xavier Puig Rovira)

Com a novetat en aquesta edició, comptem amb el text de les xerrades que es van realitzar durant dues de les exposicions d'aquest any. Donem les gràcies a l'Albert Tubau i a en Jaume Bertrán per haver-nos facilitat els seus texts i notes.
* Una aproximació a l'Albert Virella (Albert Tubau. Presentació de la exposició del centenari del naixement d'Albert Virella. 25 abril 2015)
* Remembrança del amic: l'Armand Cardona Torrandell (Jaume Bertrán Carbonell. Presentació de la exposició del 20 aniversari de la mort de l'Armand Cardona. 30 maig 2015)




Contenidos:
* Portada: presentación de la exposición del centanario del nacimiento de de Albert Virella i Bloda
* Nuestros socios en la EXFILNA 2015 (redacción)
* Para empezar (Josep Ferrer Serra)
* 2014-1015, compendio de otro año de actividades (redacción)
* Los meses que vendrán (redacción)
* Notas sobre la Guerra Civil Española y las viñetas: Estat Català (Enric Jerez)
* Ardites de Felipe IV falsos de epoca (Josep A. Moreno Bedmar)
* clasificación y catalogación de gozos (Antoni Sagarra i Mas)
* El fondo de nuestra biblioteca: la placa de cava clasica (redacción)
* Notas breves
* Efemérides locales de 1915: ahora hace cient años (Francesc Xavier Puig Rovira)

Como novedad en esta edición contamos con el texto de las charlas que se realizaron en dos de las exposiciones de este año. Damos las grácias a Albert tubau y a Jaume Bertrán por havernos facilitado sus textos y notas.
* Una aproximación a Albert Virella (Albert Tubau. Presentación de la exposición del centenario del nacimiento de albert Virella. 25 abril 2015)
* Remembranza del amigo: Armand Cardona Torrandell (Jaume Bertrán Carbonell. Presentación de la exposición del 20 aniversario de la muerte de Armand Cardona. 30 mayo 2015)



Contents:
* Home: presentation of the exhibition of Albert Virella i Bloda 100 years birth
* Our partners in the EXFILNA 2015 (staff)
* To begin with (Josep Serra Ferrer)
* 2014-1015, a compendium of another year of activities (staff)
* The months to come (staff)
* Notes on the Spanish Civil War and cartoons: "Estat Català" (Enric Jerez)
* Ardites of Felipe IV original fakes (Josep A. Bedmar Moreno)
* Classification and cataloging of joys (Antoni Sagarra i Mas)
* Our library: the classical cava plate (staff)
* Brief notes
* Local Ephemeris 1915: 100 years ago (Francesc Xavier Puig Rovira)

New in this edition we have the text of the speechs that were held in two exhibitions this year. We thank Albert Tubau and Jaume Bertran to have provided their texts and notes.
* An approach to Albert Virella (Albert Tubau. Presentation of the exhibition of the centenary of the birth of Albert Virella. April 25, 2015)
* Friend's Remembrance: Armand Cardona Torrandell (Jaume Bertran Carbonell. Presentation of the exhibition of the 20th anniversary of the death of Armand Cardona. May 30, 2015.)

de juliol 11, 2015

Exposició Numismàtica

Avui dissabte 11 de juliol, hem inaugurat la nova Exposició Numismàtica. Aqui teniu algunes imatges:

La taula (esquerra a dreta): Josep Ferrer (president), Xavier Arse (president del Cercle Filatélic i Numisatic de Barcelona), i Oriol Puig (coordinador de la mostra) 

Els col·leccionistes que han exposaten aquesta mostra

El públic a la sala escoltant la xerrada

Hoy sabado 11 de julio hemos inaugurado la nueva Exposición Numismática. Aquí teneis algunas imagenes.

Today saturday July 11th, we opened the new Numismatics Exhibition. Here you can see some images.